Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 30., kedd

VANÍLIÁS BRIÓS


Nagyon szeretem ezt a tésztát, rugalmas, könnyen kezelhető és pihe-puha! Nem csak brióshoz, de kalácsnak is kiváló feldobva egy kis töltelékkel, vagy aszalt gyümölccsel, esetleg csokoládé darabkákkal...
Mint annyi mindent, ennek a receptnek az alapötletét is Limaránál láttam meg először, és formáltam a magam ízlésére... 

Hozzávalók:
  • 400 gramm finomliszt
  • 200 gramm rétesliszt
  • 1 kk. só
  • 4 ek. cukor
  • 50 gramm lágy vaj
  • 3 dl langyos tej
  • 1 tojás
  • 1 sárgája
  • 1 rúd vanília kikapart magja
  • csipet aszkorbinsav
  • 30 gramm friss élesztő
  • 100 gramm vaj a töltelékhez és a kenéshez...
Elkészítés:

Kevés cukros, langyos tejbe morzsoltam az élesztőt, hozzáadtam 2 ek. lisztet,, és hagytam szépen felfutni. A kenyérsütő üstjébe öntöttem a maradék tejet, az egész tojást és egy sárgáját, a lágy vajat, sót, és cukrot. A liszteket átszitáltam, majd összekevertem, hozzáadtam a vaníliarúd kikapart magját és az aszkorbinsavat, majd ezt is az üstbe borítottam. A végén a felfutott élesztő is belekerült, és 20 perc alatt kidagasztottam. Kivettem az üstből, átgyúrtam, majd hagytam duplájára kelni. Amikor megkelt, 8 egyenlő darabra osztottam, gömbölyítettem, és egyesével ovális alakra nyújtottam. Megkentem olvasztott vajjal, feltekertem, mint a bejglit, és ahogy a kígyó tekeredik, mindegyiket felcsavartam. Sütőpapíros tepsibe tetem őket egymástól a lehető legtávolabb, mert szép nagyok lesznek, majd mindegyiket lekentem vajjal. 180 fokos sütőben pirosodásig sütöttem. Még forrón lekentem őket ismét olvasztott vajjal, majd ha langyosra hűltek, megszórtam porcukorral. Lehet díszíteni jégcukorral vagy karamellás-vaníliás cukordarabokkal. Hidegen vajjal, lekvárral vagy önmagában is isteni finom! 



Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése