Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 27., szombat

ROZMARINGOS SERTÉSSÜLT


Ma megfőztem két napra, így a vasárnapi ebéd is letudva.... Holnap csak valamilyen süteményt dobok össze gyorsan, legalább egy napon lazábban legyen a háziasszony! Nagyon szeretem a rozmaring aromáját, nem csak fantasztikus ízt, hanem illatot is kölcsönöz az ételnek..... 
Mártások, pácok, vadhúsok, szárnyas sültek, zsíros húsok és még sorolhatnám a felhasználási módját.
Forrázatát ideg és gyomorerősítőnek, epehajtó és görcsoldónak is használják...
Egyszóval nagyon hasznos fűszernövény....
A hús lehet karaj, tarja, dagadó stb., attól függ, hogy a zsírosabb vagy a szárazabb húst szeretjük jobban, magam részéről a szaftosabbra szavazok....

Hozzávalók:
  • 1,5-2 kg sertéshús
  • kevés mangalicazsír
  • 4-5 szem burgonya
  • 2 fej lilahagyma
  • 2 fej fokhagyma
  • paprika, paradicsom
  • só, bors, rozmaring
  • 1 dl fehérbor
Elkészítése:

Én a 8 literes kacsasütő jénaimat szoktam használni a sültekhez, így most is azt vettem elő.Tettem az aljába egy kevés zsírt és betettem a sütőbe felforrósítani. Közben a húst alaposan megmostam, és nagyobb darabokba vágtam. Alaposan bedörzsöltem sóval és borssal, majd a felhevül zsíron megforgattam. Közé tettem 5 szem burgonyát, amit bevagdostam, a megpucolt fokhagymákat, a karikára vágott lilahagymát, a feldarabolt paprikát és paradicsomot, 4 szál rozmaringot, majd ráöntöttem a bort. Lefedtem és betettem a sütőbe. 180 fokon 1,5-2 óra alatt lesz kész. Ha a hús puha, levesszük a jénai tetejét, és grill fokozaton megpirítjuk. Hagymás törtkrumplival plusz a vele sült burgonyával és tejfölös uborkasalátával kínáltam.




Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése