Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 22., hétfő

KÓKUSZTEJ HÁZILAG


Mifelénk nem, vagy csak nagyon ritkán lehet kókusztejet kapni, így egy kedves barátnőmtől, aki paleo életmódot folytat kaptam a receptet. Igazán egyszerű, könnyen elkészíthető, és igazi kókuszból a legfinomabb. A kókusztejet én süteményekhez, krémekhez, de akár gyümölccsel keverve, turmixként is szoktam fogyasztani......

Hozzávalók:
  • 1 db kókusz ( reszelve 20 dkg)
  • 8 dl víz
Elkészítés:
A kókuszdió alján található 3 kis pötty...... egyikbe belefúrva, én dugóhúzóval csináltam, lyukat fúrunk, majd a dió belsejében lévő kókuszvizet, egy pohárba töltjük.
Ezekután drága férjem a soros, aki egy éles balta segítségével, hosszanti irányban feltöri nekem a diót. Sokan azt hiszik nehéz feladat, de nem olyan bonyolult, mint amilyennek látszik. Miután a kókuszdió elrepedt, egy kés segítségével kivesszük a húsát, a kemény héjból. Ekkor még marad rajta egy barna hártya, amit vagy késsel, vagy zöldséghámozóval, eltávolítunk róla. Az így kinyert fehér kókuszhúst, én felkockáztam, és kávédarálón megőröltem. Dió nagyságtól függően, 15-20 dkg tiszta reszeléket kapunk. Felforraltam 8 dl vizet, beleöntöttem a reszeléket, megvártam míg újraforr, majd lefedve egy éjszakát hagytam pihenni. Másnap botmixerrel pár percig turmixoltam, majd egy sűrű szövésű anyagon keresztül leszűrtem, és jól kicsavartam. Kész is van a kókusztejünk, amit ízlés szerint lehet használni! A visszamardt reszeléket süteményekhez szoktam felhasználni....


Jó étvágyat! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése