Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 30., kedd

BABGULYÁS


Hozzávalók:
  • 1 szép húsos füstölt csülök
  • 10 dkg füstölt szalonna
  • 30 dkg szárazbab (tarka vagy fehér)
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 petrezselyemgyökér
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 1/4 zeller
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 fej vöröshagyma
  • pirospaprika
  • 1 házias levesalap
  • borsikafű vagy bors
  • babérlevél
  • kevés olaj és liszt a rántáshoz
Elkészítés:

A babot előző este beáztattam. A füstölt csülköt lefejtettem a csontról, húsát nagyobb kockákra daraboltam, majd a csonttal együtt beletettem a kuktába. Annyi vízzel engedtem fel, hogy 2 ujjnyi magasságban ellepje. Dobtam bele babérlevelet, és fokhagymát, majd lezártam az edényt, és "pöszögéstől" számítva 10 percig főztem. Amíg fő a csülök, addig a szalonnát felkockáztam, megpirítottam, majd hozzáadtam az apróra vágott vöröshagymát is. Addig sütöttem, míg teljesen megpuhult, összeesett a hagyma. Dobtam rá pirospaprikát, és átmertem a kuktából a csülköt és egy kevés főzővizet. Ne sokat, mert ha a csülköt nem áztattuk be hideg vízbe (én nem szoktam) akkor nagyon sós lehet a lé. Hozzáadtam a babot, petrezselyemzöldet, a karikára vágott sárgarépát, az eldarabolt petrezselyem gyökeret és zellert, levesalapot,  tettem rá borsikafüvet és felengedtem annyi vízzel, hogy se túl híg, se túl sűrű levest ne kapjak. Amíg a bab meg nem puhul, addig főzzük. Közben az elfővő levét lehet pótolni vízzel, vagy ha nem elég sós, a csülök főzőlevével. Ha puha, elkészítjük a rántást, hozzákeverjük a leveshez, forralunk egyet rajta és kész. A megmaradt csülök főzővizét lefagyasztottam, kiválóan alkalmas levesalapként.... A csontot a kutyus kapta, így mindenki jól járt! 



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése