Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 22., hétfő

SZAMOAI PANI POPO


Ennek a receptnek az eredetijére kingarthurflour oldalán bukkantam. Magyarul édes kókuszzsemle a neve, de annyira jópofa az eredeti, hogy így szerepel a szakácskönyvemben. Mivel imádjuk a kókuszt, így egy percig sem volt kétséges, hogy elkészítem..... Változtattam rajta a saját ízlésünknek megfelelően, így hát lássuk hogy készítem én:

Hozzávalók:
  • 2 dl kókusztej + 2 dl a leöntéshez
  • 2 tojás
  • 60 gramm lágy vaj
  • 50 gramm cukor
  • 1 kiskanál só
  • 1 ek. vanília kivonat
  • 30 gramm friss élesztő
  • 500 gramm liszt
A hozzávalókból egy lágy tésztát dagasztottam és hagytam duplájára kelni. Amíg pihent, elkészítettem a kókuszkrémet.


Hozzávalók:
  • 150 gramm kókuszreszelék
  • a kókuszdió vize ( nekem 0,6 dl volt)
  • kókusztej 0,4 dl
  • 250 gramm mascarpone
  • 1 ek. vaníliakivonat 
  • 70 gramm porcukor 
A hozzávalókat alaposan összekevertem. A porcukor mennyisége lehet több vagy kevesebb, ki milyen édesszájú.... Ha elkészültünk vele, félretesszük.....

A közben megkelt kalácstésztát, enyhén lisztezett felületre borítottam és 12 darabba vágtam Kézzel megnyújtogattam és mindegyik közepébe, egy evőkanálnyi kókuszkrémet tettem, majd gombóccá formálva egy jénaiba helyeztem őket, egymástól távolabb, hogy legyen helyük kelni. 


Amikor megkeltek, 180 fokos sütőbe tettem, majd 10 perc elteltével nyakon öntöttem 2 dl édes kókusztejjel. Visszatettem a sütőbe még 30 percre. Ha nagyon pirulna a teteje, fóliával le kell takarni. Amíg sült a tészta, elkészítettem hozzá a "sodót"......

3 dl kókusztejben elkevertem 1 evőkanálnyi étkezési keményítőt, lehet helyettesíteni vanília vagy tejszín ízű pudingporral, ízlés szerint porcukrot és sűrű krémet főztem belőle. Mivel maradt 2 evőkanálnyi kókuszkrémem is, így azt is belekevertem, fantasztikus sodó lett belőle! 



A kisült kókuszos zsemléket még langyosan a kókuszsodóval tálaltam........



Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése