Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 29., szerda

GÖMBCUKKINI GOMBÁS RIZOTTÓVAL TÖLTVE


Valamelyik nap a Lidlben járva fedeztem fel ezeket az édes kis gömbcukkiniket. Nagyon szeretem a tökféléket, ezért el is döntöttem elkészítem valamilyen formában. Aztán végigsöpört az gasztroblogokon a göbcukkini láz, és Kriszti gömböcei nagyon megtetszettek! Egy nagyon finom, ízletes és könnyű vacsora lett belőle!

Hozzávalók:
  • 4 db gömbcukkini
  • 2 szál újhagyma
  • 2 púpos ek. rizotto rizs
  • 200 gramm gomba
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 2 ek. tejföl
  • 2 tojás sárgája
  • 100 gramm reszelt sajt
  • kevés zsír
A gömböcöket megmostam, kalapját levágtam, majd a belsejét egy kanál segítségével kikapartam és félretettem. Egy fazékba sós vizet forraltam, majd 1 percig blansíroztam benne a cukkiniket. Lecsepegtettem és egy olajjal kikent tűzálló tepsibe sorakoztattam őket. 
Az újhagymát felkarikáztam és kevés zsiradékon megpároltam majd hozzáadtam a rizst és tovább pirítottam. Amikor már kifehéredett a rizs, beletettem a kockára vágott cukkini belet, gombát, apróra vágott petrezselyemzöldet, sóztam, borsoztam és fedő alatt majdnem puhára pároltam. Víz nem kell hozzá, bőven elég ami a cukkiniből és gombából kifő. Ahogy Kriszti is írta, jó krémes állagúnak kell lennie! Kicsit hagyjuk kihűlni, majd beletesszük a tejfölt, tojás sárgákat, reszelt sajtot, ha kell sózzuk borsozzuk, majd a tökökbe töltjük. Tetejét megszórjuk reszelt sajttal és a kalapokat is a cukkinik mellé helyezve, 180-200 fokon, 30 perc alatt megsütjük. Aki szereti a zöldségeket az biztos nem fog csalódni, isteni finom! Darált hússal, csirkemájjal vagy éppen ki mivel szereti, kedvenc fűszerével pikánssá téve a variációk sokasága végtelen....



Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése