Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 11., szombat

TÓCSI-LEPCSÁNKA kinek hogy tetszik


Talán egyetlen ételnek sincs ennyi neve gazdag és szépséges nyelvünkben.A titok nyitja valószínűleg az, hogy  számtalan változatban elkészíthető, egyszerű, olcsó és igencsak laktató ételről van szó. Fogyaszthatjuk édesen és sósan, önmagában vagy köretként, reggeli, ebédre vagy vacsorára, felhasználhatjuk bundaként (borzasok) de különböző húsok is kerülhetnek bele friss zöldségekkel, tejföllel és sajttal körítve......
Egyszóval amellett, hogy az alapreceptnek is rengeteg variációja van, a további felhasználásának is csak a kreativitásunk szabhat határt.....
Néhány ismertebb neve: trücsmi, tócsi, tócsni, cicege, macok, lepcsánka.......

Én most így készítettem:

Hozzávalók:
  • 1 kg burgonya
  • 350 gramm tejföl
  • 2 tojás
  • 120 gramm liszt
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 2 kk. só
  • bors
  • metélőhagyma
Elkészítése:

A burgonyát én a legkisebb lyukú reszelőn reszelem le:



Ahogy a krumplit reszelem, úgy adom hozzá a tejfölt is, így nem barnul be. Belenyomom a fokhagymát, sót, borsot, az összevágott snidlinget, hozzáöntöm a két tojást, amit villával kicsit felvertem, majd hozzáadom a lisztet. A liszt mennyisége függ a burgonya fajtájától, annyi kell bele, hogy se túl sűrű, se túl híg masszánk legyen.  Süthetjük tepsiben a sütőben, vagy serpenyőben. Én utóbbiba készítettem, mert a párom jó ropogósan szereti. A serpenyőbe olajat hevítek, majd egy evőkanál segítségével kis kupacokat teszek bele, amiket szépen elsimítok. Mindkét oldalát pirosra sütöm. Nem teszek egyszerre sok olajat az edénybe, inkább minden sütés után pótlom azt, amit a lepcsánkánk felvett. 
Egy könnyű leves mellé, kiváló szombati ebéd lett belőle! 




Jó étvágyat hozzá! 





1 megjegyzés: