Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 7., kedd

TOJÁSOS GALUSKA FRISS SALÁTÁVAL


Szeretitek? Én nagyon..... Bár családom férfitagjai nem rajongnak érte....Megkérdeztem tőlük, hogy miért, de egy épkézláb magyarázatot sem tudtak adni! Nem értem a pasikat, és még mi nők vagyunk a bonyolultak! :)
Annyira egyszerű étek ez, hogy gondolkodtam rajta egyáltalán feltegyem-e.... Aztán eszembe jutott első ismerkedésem a sütés-főzéssel, és úgy gondoltam miért ne? Hiszen attól, hogy valami nem túl bonyolult és nem is túl mutatós, még lehet isten és laktató! A tojásos galuska épp ilyen.....

Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 egész tojás
  • 3 dl víz
  • liszt (kb. 300 gramm)
  • 4 egész tojás a kifőtt galuskákra
Elkészítés:

Első lépés, hogy fel kell tennünk a vizet forrni. 3-4 liter víz, 2 tk só, pici olaj, hogy a galuskák ne ragadjanak össze.
A tojásokat megsóztam, egy villával felvertem, hozzáöntöttem a vizet és annyi lisztet, hogy galuska sűrűségű legyen. Hát ezt most nem mért le, de kb. 300 gramm. Épp csak össze kell keverni, nem szabad simává dolgozni, mert a nokedli ragacsossá válik.....
Bő, sós vízbe szaggattam és újraforrástól számítva 1-2 perc múlva leszűrtem. Kicsit leöblítettem vízzel, majd 1 ek olajjal összekevertem. Egy serpenyőbe olajat öntöttem, hozzáadtam a nokedlit, felforrósítottam és a felvert tojásokkal addig sütöttem míg a tojások szépen megszilárdultak rajta.
Friss, ecetes fejes salátával tálaltam.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése