Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 12., vasárnap

BAKONYI BORDA - ahogy én készítem


Hozzávalók:
  • 6 szelet karaj
  • kevés mangalicazsír 
  • 150 gramm füstölt szalonna
  • 500 gramm gomba
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 paprika
  • 1 paradicsom
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1dl fehérbor
  • só, bors, pirospaprika
  • alaplé
  • 1 dl tejszín
  • kevés liszt
Elkészítés:

A karajszeleteket kiklopfoltam, majd sóztam, borsoztam és lisztbe forgattam őket. Egy széles aljú teflon lábast vettem elő, aminek fedele is van, ebben felhevítettem a mangalicazsírt, majd a húsoknak mindkét oldalát hirtelen pirosra sütöttem. Tányérra szedve félretettem.


A visszamaradt zsiradékba dobtam a felkockázott szalonnát, majd ezeket is megpirítottam. Hozzáadtam az apróra vágott vöröshagymát, a feldarabolt paradicsomot és paprikát, majd addig sütöttem, míg a hagyma üvegessé nem vált. Ekkor beletettem a vastagabb szeletekre vágott gombát, belenyomtam a fokhagymát, sóztam, borsoztam, tettem rá egy kevés erős pirospaprikát, majd fedő alatt addig pároltam, míg a gomba levet nem eresztett.


 Hozzáöntöttem a bort, megkevertem és visszatettem bele a húsokat. Fedő alatt puhára pároltam. Közben ha zsírjára sülne, kevés alaplevet hozzáöntve lehet hígítani rajta. Ha a hús megpuhult, kiszedtem a mártásból, és a gombás szaftot 1 dl tejszínnel összekevertem. Kiforraltam, majd a húst visszatéve összeforraltam.
Gombás petrezselymes rizzsel, forrón tálaltam.

Hozzávalók a rizshez:
  •  3-4 fej gomba 
  •  kevés olaj
  •  fél csokor petrezselyemzöld
  • 1,5 pohár rizs
  • 3 pohár alaplé
  • 1 fej vöröshagyma
Egy kevés olajon az apróra vágott gombát megpároltam, majd lesütöttem. Hozzáadtam a rizst, fehéredésig együtt pirítottam, majd felöntöttem dupla mennyiségű alaplével. Beletettem az egészben hagyott hagymát, megsóztam és fedő alatt elkezdtem főzni. Amikor felforrt, a lángot levettem takarékra, és amikor már majdnem magába szívta az összes folyadékot, lezártam alatta a lángot és belekevertem az apróra vágott petrezselyemzöldet. 30 percig a fedőt rajt hagyva pihentettem. Ezalatt az idő alatt a rizsszemek szépen megduzzadtak,  magukba szívva az összes alaplevet. 




Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése