Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 12., vasárnap

GAZDAG ZÖLDSÉGLEVES


Csontos karajt vettem a második fogáshoz, de mivel ma nem húslevest szerettem volna készíteni, így ment volna a fagyasztóba.... Viszont volt már bent egy kis velős csont, meg egy darab húsosabb gerinccsont is, az úgynevezett orja, így összesen volt két kiló csontom. Elhatároztam, hogy készítek vele egy alaplevet, nagy részét felhasználom a mai ebédhez, ami megmarad, azt meg lefagyasztom. Az alaplé nem azonos a húslevessel, egy hígabb változata, hiszen kiegészítőként szolgál, tovább lesz fűszerezve a készülő étellel, vagyis nem önmagában fogyasztjuk.

Hozzávalók az alapléhez:
  • 2 kg sertéscsont
  • 1 zellergumó
  • 2 szál petrezselyemgyökér
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • só, bors
  • 4 liter víz
A zöldségeket felkarikázom, a hagymákat félbevágom, a zellert felaprítom. Egy lábasba kevés olajat teszek, rádobom az előkészített zöldségeket, fokhagymát, vöröshagymát, majd pár percig kevergetve lepirítom. Beleteszem a csontokat, petrezselyemzöldet, sót és borsot, majd felöntöm vízzel. Takaréklángon, 3-4 órát gyöngyözve, fedő nélkül főzöm. A habot leszedem róla, más teendőnk nincs vele, szépen elvan magában..... Mivel a csirkemáj szívvel együtt volt, azt is beletettem. Ha elkészült, kicsit hagyom ülepedni, majd egy sűrű szövésű anyagon vagy szűrőn átszűröm. Kész az alaplé, amit vagy azonnal, vagy lefagyasztva bármikor, bármihez felhasználhatunk. Az orjáról leszedtem a húst, ezt a párom jóízűen meg is ette....

Levesbe valók:
  • 2 szár sárgarépa
  • 1 szál petrezselyemgyökér
  • 1 kisebb fej karalábé
  • 150 gramm cukorborsó
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 300 gramm csirkemáj (én most szívvel együtt kaptam, így az is belekerült a levesbe)
  • petrezselyemzöld
  • só, bors, pirospaprika
  • metélt
Elkészítés:

A sárgarépát karikára, a zöldséget darabokba, a karalábét kockákra vágtam. A lábasba tettem egy kevés olajat és a zöldségeket pár percig pároltam. Szórtam rá egy kis borsot, egy kevés pirospaprikát, apróra vágott petrezselyemzöldet, majd felöntöttem 2-2,5 liter alaplével. Beledobtam a vöröshagymát egészben és addig főztem takaréklángon gyöngyözve, míg a zöldségek majdnem megpuhultak. Ekkor hozzáadtam a csirkemájat, pár percig főztem, majd belekerült a metélt is. A vöröshagymát kidobtam belőle, mi nem szeretjük, de van aki azt is szívesen megeszi. Kóstolás után még megsóztam egy kicsit, hozzáadtam az alapléből kiszedett szíveket is és forrón tálaltam. 


Jó étvágyat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése