Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 17., péntek

SZALONNAZSÍRON PÁROLT SPÁRGA - POSÍROZOTT TOJÁSSAL


Ma nagyon sűrű és hosszú napom volt. Későn értem haza és semmi másra nem vágytam mint egy finom meleg, de mégis könnyű vacsorára. Bekukkantottam a hűtőmbe,volt ott tojás,egy csomag zöld spárga, füstölt csípős kolbász, a tegnapi szalonnapörc zsírja és kezdett körvonalazódni bennem valami.... Zsanuária blogjában rá is találtam a tökéletes vacsorára. Mennyi lett, azt hiszem sűrűn lesz vendég az étlapon! 

Hozzávalók egy személyre:
  • fél csomag zöld spárga
  • egy fél szál csípős füstölt snack kolbász kb. 5 cm (szalonna híján)
  • 3 tojás (éhes voltam)
  • 1,5 ek. szalonnazsír (ezt ne sajnáljuk)
  • só, bors
Posírozáshoz:
  • 4 dl víz
  • 1 ek. ecet
A spárgákat megtisztítottam, végeit levágtam és 2-3 cm-re daraboltam. A serpenyőben felhevítettem a szalonnazsírt, és a karikára vágott snack kolbászt. Kicsit pirítottam, majd kiszedtem és félretettem.  A visszamaradt zsírra dobtam a spárgákat, sóztam, borsoztam majd fedő alatt, saját levében puhára pároltam. Amíg a spárga párolódott, odatettem a vizet forrni, amit sóztam és beletettem az ecetet. Mikor a víz felforrt,  takarékra vettem és beleütöttem a tojásokat és 2 percig főztem. Megpirítottam egy szelet kenyeret, és a közben elkészült spárgákat tányérra szedtem. Megszórtam a tetejét a kolbászkarikákkal, majd ráhalmoztam a posírozott tojásokat és petrezselyemzölddel díszítettem.Isteni finom lett, jó étvággyal befaltam.  Mindenkinek csak ajánlani tudom! 





Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése