Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 20., hétfő

SERTÉSPÖRKÖLT GALUSKÁVAL


Ma egy jó szaftos sertéspörköltet készítettem két napra. Volt még a fagyasztómban a tavalyról eltett paprika és paradicsom, és mivel lassan ki kellene üríteni, hát az is került bele. Nagyon finom, akár galuskával, akár főzelék feltétjeként fogyasztjuk. 

Hozzávalók:
  • 250 gramm házi füstölt szalonna (ehhez a zsírosabb jó)
  • 3 "fejes" újhagyma, zöldjével együtt (már majdnem kisebb hagymaméretűek voltak a fejei)
  • 2 paprika
  • 2 paradicsom
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1,5 kg sertéslapocka
  • bors
  • pirospaprika (csípős és édes vegyesen)
  • őrölt kömény
  • 1 dl fehér vagy vörösbor
A füstölt szalonnát felkockáztam, majd kisütöttem a zsírját. Ha igazi házi füstölt szalonnánk van, akkor sót ne használjunk. Ebbe dobtam bele a 3 szép nagy újhagymát felkarikázva, a zöldjével együtt. Hozzáadtam a feldarabolt paprikát, paradicsomot, majd zsírjára sütöttem. Ehhez kellett pár perc, mivel a paprika és a paradicsom fagyasztott volt, így levet engedett. Belenyomtam 4 gerezd fokhagymát és hozzáadtam a felkockázott húst. Addig sütöttem, míg ki nem fehéredett. Ekkor adtam hozzá a kétféle pirospaprikát, borsot és az őrölt köményt. Összekevertem és fedő alatt, takaréklángon saját levében elkezdtem főzni. 

Néha belekevertem és ha úgy láttam hogy már nincs rajta lé, öntöttem alá egy kis vizet. Amikor már majdnem puha volt, hozzáöntöttem a bort is, ha kell ekkor még sózzuk vagy fűszerezzük, és készre főzzük. A sót azért említem csak most, mert nekem például nem is kellett bele, hiszen a szalonna elég sós volt. Gyönyörű sűrű, szaftos pörköltünk lesz! Galuskával tálaltam.



Jó étvágyat! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése