Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 27., hétfő

KARAMELLÁS BODZASZÖRP


Mivel imádom a bodza illatát és ízét is, nem volt kétséges, hogy teszek el egy kis szörpöt. Erre a receptre Anyabanyánál találtam rá és első olvasatra megtetszett. Én ugyan több bodzavirágot tettem bele, de hát Ő is a minimumot adta meg, és minél több a virág benne, annál intenzívebb az íze.

Hozzávalók:
  • 30 db bodzavirág
  • 3 kg cukor
  • 3 citrom
  • 30 gramm citromsav
  • 1 kiskanál nátrium-benzoát
Két fazékra lesz szükségünk. Az elsőbe beletettem 1 kg cukrot, karamellizáltam, majd felöntöttem 1,5 liter vízzel. Kezünkre nagyon vigyázzunk, ne égesse meg a gőz! Ki akar majd futni az edényből, óvatosan készítsük, a cukor hirtelen össze fog ugrani, de szépen elolvad majd, ahogy felforraljuk.
A másik fazékba 2 liter vízhez adom hozzá a 2 kg cukrot, és ezt is felforralom. Amikor mindkettő felforrt, összeöntöm a szirupokat.
A bodzavirágot olyan helyről szedjük, ahol nem permeteznek, lehetőleg ne legyenek rajt bogarak, és azok a virágok az igaziak, amin látszik, hogy sárga, azaz tele van virágporral. Óvatosan, épp hogy csak lepermetezve "mossuk" meg, majd tegyük bele egy 8 literes üvegbe (nekem savanyító vödröm van). Rákarikáztam a citromokat, hozzáadtam a nátrium-benzoátot és a citromsavat, és a langyosra hűlt karamellás szirupot. Összekeverem, majd a tetejét rátéve, 4 napig, néha belekeverve, érlelem. Sűrű szövésű szűrőn, vagy pelenkán átszűröm és üvegekbe töltöm. Nekem valamivel több mint 5 liter fincsi szörp lett belőle!



Egészségedre!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése