Kép

Kép

Kategóriák

2013. június 4., kedd

PALÓC LEVES


Napok óta nagyon hideg van, pedig már június írunk. A derekam is sztrájkol, 1,5 hete fáj, így ma tudtam  először valami időigényesebb ételt összedobni.... Na de ne panaszkodom, majd elmúlik.. Viszont a hideg csak nem akar, ezért valami tartalmas és forró levesre vágytam. Régen készítettem már Palóc levest pedig nagyon szeretjük, úgyhogy épp itt volt az ideje.
Hozzávalók:
  • 500 gramm lapocka (eredetileg birka, de felénk nagyon ritkán lehet kapni)
  • ízlés szerint füstölt hús, én most a föstöltszalonna bőrét főztem a levesbe
  • 500 gramm zöldbab
  • 3 szál szép répa
  • 1 szál szép petrezselyemgyökér
  • 300 gramm burgonya (én ezt most kihagytam)
  • paprika
  • paradicsom
  • 2 fej vöröshagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 jó evőkanál mangalicazsír
  • bors
  • majoranna
  • tárkony
  • őröltkömény
  • pirospaprika
  • petrezselyemzöld
  • 3 dl tejföl
  • kevés liszt
  • citromlé
Egy fazékba zsírt hevítek, majd beleteszem az apróra vágott vöröshagymát, paprikát, paradicsomot és pár percig dinsztelem. Belenyomom a fokhagymát, hozzáadom a szalonna bőrét nagyobb darabokba vágva, a húst amit fehéredésig pirítok, majd fűszerezem. (só, bors, pirospaprika, majoranna, tárkony, őröltkömény) Egyszóval pörköltet készítek. Amikor a hús már félpuha, beleteszem a karikára vágott zöldségeket, a feldarabolt zöldbabot, felöntöm annyi vízzel, hogy kellemes sűrűségű levest kapjak, beleteszem a petrezselyemzöldet és készre főzöm. Megkóstolom, ha kell még fűszerezem és ha minden puha beleszűröm a liszttel elkevert tejfölt is. Összerottyantom majd a végén citromlével ízesítem. 



Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése