Kép

Kép

Kategóriák

2013. június 12., szerda

HENTES LEVES


Évekkel ezelőtt ettem egy étteremben először hentes levest. Annyira ízlett, hogy azonnal beküldtem a pincért a szakácshoz, hogy írja le nekem a receptet. Szerencsémre ismerős volt így megtette nekem, azóta is az egyik kedvenc levesünk.

Hozzávalók:
  • 50 dkg sertéscomb
  • 50 dkg csirkemáj (nem baj ha szívvel együtt van, mehet a levesbe)
  • 3 szál sárgarépa
  • 3 szál petrezselyemgyökér
  • 1 csokor petrezselyem (elhagyható de én szeretem az ízét benne)
  • 1 fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 3 ek. mustár
  • 1 csapott ek. liszt
  • 2 babérlevél
  • vegeta
  • bors
  • pirospaprika
  • majoranna
A vöröshagymát apró kockákra vágom, majd egy kevés olajon megpárolom. Hozzáadom a kisebb kockára vágott sertéshúst és fehéredésig pirítom. Beleteszem a felkarikázott, vastagabb szeletekben hagyott zöldséget és sárgarépát is. Lehúzom a lángról és teszek rá pirospaprikát, borsot, vegetát, majorannát, alaposan összekeverem, majd beleteszem a babérlevelet is. Takarékon, kevés víz hozzáadásával puhára párolom. Addig a májat megmossuk, megtisztítjuk és kisebb darabokra vágjuk. Amikor a hús puha, ízlés szerint mustárt  teszek bele, sózom, majd megszórom  liszttel és összekeverem. Felöntöm annyi vízzel, amilyen sűrűségű levest szeretnék. Hozzáadom a májat és a petrezselyemzöldet és összeforralom. Ha szükséges még ízesítem fűszerekkel, majd mikor a máj is megpuhult elzárom alatta a lángot és tálalom. Ha valaki szereti a tejfölt, a leves tetejére nyugodtan tehet, nem fogja elrontani....Tepertős pogácsával kínáltam.....



Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése