Kép

Kép

Kategóriák

2013. június 7., péntek

VADAS - ahogy mi szeretjük....


Imádom a vadast, bár ebben az érzésben csak a lányim osztoznak velem, párom nem szereti. Ennek ellenére el szoktam készíteni, mivel Ő saját bevallása szerint nem válogatós, így néha igazán meg tudja enni! Eredetileg marhahús kellene hozzá, de akkor végképp csak én enném, úgyhogy a kompromisszum végett sertéscombból szoktam főzni. Hát igen, néha alkalmazkodni kell ha el akarunk érni valamit.... A végeredmény viszont egy isteni eledel! A zsemlegombóccal szintén hadilábon áll a család, ezért ezt már nem is erőltetem, spagettivel esszük. Hát, ahány ház annyi szokás, és ahány ember, annyi féle ízlés.....

Hozzávalók:
  • 8 szép szelet sertéscomb
  • 5-6 szál sárgarépa
  • 2-3 szál petrezselyemgyökér
  • 1 kis darab zellergumó
  • 1 jó nagy fej vöröshagyma vagy 2 kisebb
  • 8 gerezd fokhagyma
  • bors
  • babérlevél
  • 1/2 citrom
  • 1 dl fehérbor
  • 2 ek. liszt
  • 2. kk. cukor
  • ízlés szerint mustár
  • 2 dl tejföl
A zöldségeket megtisztítom és feldarabolom, a hagymát nagyobb darabokra vágom a fokhagymát egészben hagyom. Egy lábasba rakom, hozzáadom a citrom héját, a babérlevelet és borsot, majd felöntöm annyi vízzel hogy ellepje. Felforralom majd kihűtöm. Addig a húst megmosom, szeletekre vágom majd a kihűlt pácléhez adom és lefedve beteszem a hűtőbe. Én ezt előző reggel szoktam megcsinálni, és másnap reggelig érlelődik. Kiveszem a húsokat a léből, sózom, borsozom, majd mindkét oldalát, kevés mangalicazsíron hirtelen pirosra sütöm. Előveszem a kuktámat, beleteszem a pirosra sült húsokat, ráöntöm a páclevet, hozzáadom a bort és a citromlevet, sót és puhára párolom. Ha kész, kiveszem a húst, citromhéjat és  babérlevelet, majd a levet botmixerrel pürésítem. A cukrot egy kiskanál vízzel karamellizálom és adok hozzá a zöldséges léből majd beleöntöm. A lisztet elkeverem a mustárral, tejföllel, és szintén a zöldséges lével hígítom és ezt is hozzáadom az alapléhez és újraforralom. Ízlés szerint fűszerezem ha még kell, majd visszateszem a húst a mártásba és pár pillanatig még főzöm. Spagettitésztával tálalom.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése