Kép

Kép

Kategóriák

2013. június 6., csütörtök

KENYÉR ÚJRAÉLESZTETT ÖREGTÉSZTÁVAL


Este fél 11 van....Mit csinál egy háziasszony ilyenkor? Legjobb esetben már pihen...... De az egész napos munka miatt sokszor csak későn tud nekiállni a másnapra való ebédnek vagy kenyérnek... Többször előfordul, de ezt egy cseppet sem bánom, hiszen engem a sütés-főzés kapcsol ki, ilyenkor tudok feltöltődni. A hűtőben egy dobozban félretett öregtésztám volt, ami bizony már 5 napos.... Egyértelmű volt hogy Limara oldalán nézzek körül, hiszen számomra Ő a kenyérsütés nagymestere! Rengeteget tanultam tőle, az írásaiból, ezúton is köszönöm! Nem kellett csalódnom, hiszen meg is találtam nála azt a receptet, amihez a régebbi öregtészta felhasználása is lehetséges. A fotó nem az igazi, de sajnos lámpafénynél egy alapgéppel, amatőr fényképezési tudással ez volt a legjobb amit ki tudtam hozni belőle. Viszont a kenyér, na az profi! Fantasztikusan szép, ropogós, magas és lágy bélzetű kenyér lett, így aztán dolgom végeztével mosolyogva  és elégedetten feküdtem le aludni.

Hozzávalók:
  • 2 dl víz
  • 200 gramm BL80 kenyérliszt (tüskeszentpéteri)
  • 1 tk. cukor
  • 10 gramm élesztő
  • 200 gramm öregtészta
A hozzávalókat alaposan összekeverem a kenyérsütő segítségével, majd legalább 2 órát hagyom kelni.
Ezalatt az idő alatt szépen megkel, majd összeesik. Ekkor teszem hozzá a következő alapanyagokat.
  • 1,2 dl víz
  • 2 tk. só
  • 2 ek. olaj
  • csipet aszkorbinsav
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 400 gramm BL80 kenyérliszt (tüskeszentpéteri)
Újból elindítom a dagasztás programot és 20 alatt szép hólyagos tésztát készítek. Kiveszem az üstből, kézzel még dagasztom egy kicsit majd kelesztőtálba téve hagyom duplájára kelni. Félidőben kiveszem és pár mozdulattal átgyúrom, jót tesz a kenyérnek. Ezután formázom, sütőpapírral bélelt jénaiba teszem és hagyom ismét duplájára kelni. A sütőt közben előmelegítem 230 fokra, majd a szépen kelt kenyeret bevágom, most tojásfehérjével átkentem azt a részt ahová magokat szórtam, majd egy 10 perc elteltével a jénai tetejét alaposan bespriccelve vízzel, ráborítom a kenyérre és beteszem a sütőbe sülni. Sütőtől függően, nálam kb. 40 perc elteltével leveszem a jénai tetejét és további 10-15 percig, a kívánt szín eléréséig pirítom még. A sütőből kivéve megspriccelem a kenyeret, majd kiteszem az erkélyre hűlni. Azonnal elkezdett beszélgetni, öröm volt hallgatni! 

Jó étvágyat!
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése