Kép

Kép

Kategóriák

2013. június 8., szombat

KEFIRES KIFLIK


Ma kifliket is sütöttem..... már régóta szemezek vele, pontosan azóta, hogy megláttam Katica blogján!
Nem csalódtam benne, kívül ropogós belül finom foszlós kiflik lettek, amik pillanatok alatt el is fogytak!Azt hiszem rendszeres vendég lesz nálunk! 

Hozzávalók az öregtésztához előző este:
  • 120 gramm BL80-as kenyérliszt
  • 80 gramm langyos víz
  • 4 gramm friss élesztő
Alaposan összedolgozom a feni alapanyagokat, majd egy tálban, folpackal letakarva az asztalon hagyom reggelig. Másnap folytatom.....

További hozzávalók:
  • az összes öregtészta
  • 300 gramm BL80-as kenyérliszt
  • 30 gramm vaj
  • 15 gramm friss élesztő
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 1 mk. cukor
  • 10 gramm só
  • csipet aszkorbinsav
  • 200 gramm kefír
  • 1 ek. olaj a tál kikenéséhez amiben kelesztjük
Az olaj kivételével minden alapanyagot dagasztógépbe teszek és egy rugalmas tésztát dagasztok. Beleteszem a vékonyan kiolajozott kelesztőtálba és 20-25 percig kelesztem. Majd átgyúrom és újabb 20-25 perc pihentetés következik. A pihenőidők melegben lerövidülhetnek, míg hideg lakásban meg is nőhetnek. A megkelt tésztát 8 egyenlő darabba vágom, gombócozom majd pihentetem 5-10 percig. Ezután csepp alakúra nyújtom és a szélesebb felétől kezdve feltekerem. Minél hosszabb a "csepp" annál több hajtás lesz rajta és annál szebb lesz. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezem a kifliket, tetejüket megkenem tejszínnel és duplájára kelesztem őket. Közben a sütőt bekapcsolom 230 fokra, aljába vizet teszek hogy jó gőzös legyen a sütőm. A kiflik között is bespriccelem a tepsit és így mennek a sütőbe. Én nem vettem lejjebb a hőfokot kb. 20-25 percet sültek...Ez függ a sütőtől is meg attól is mennyire szeretjük pirosan a kifliket. Mi így szeretjük.... Rácsra téve hagyjuk kihűlni, de ezt nem biztos hogy megéri! 

Jó étvágyat hozzá! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése