Kép

Kép

Kategóriák

2013. március 25., hétfő

KROKODIL




Nagyon szeretek kreatívkodni a konyhán kívül is, de mikor megláttam Limara oldalán a krokodilt, azonnal elhatároztam, hogy én is megcsinálom! Az alaprecept Tőle származik, kicsit változtattam rajta.Egy nagyon jól formázható, könnyen kezelhető, finom kalács! Nagy tisztelője vagyok, sokszor nézegetem a blogját, mindenkinek csak ajánlani tudom!

Hozzávalók:
  • 2,5 dl langyos tej
  • 1 tojás
  • 10 dkg tejföl
  • 2 ek. olvasztott vaj
  • 3 ek. cukor
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg friss élesztő
Én egy kicsit több tejet tettem hozzá, de ez lisztenként változhat. Nem túl lágy, rugalmas tésztát kell kapjunk.

Töltelék:
  • 6-8 alma
  • 1 csomag vanília puding
  • 3 dl, az almának kinyomott leve
  • fahéj
  • mazsola
  • 5 ek.cukor, vaníliás cukor
  • citromlé

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit a megszokott módon, a kenyérsütőgép üstjébe helyeztem, majd 20 perc alatt kidagasztottam. Ha végzett, hagytam duplájára kelni. Amíg kelt, elkészítettem a tölteléket.
Az almákat meghámoztam, majd nagy lyukú reszelőn lereszeltem. A levéből kinyomkodtam, 3 dl félretettem.
A vaníliás pudingot összekevertem a cukorral, vaníliás cukorral, és az alma levével, majd a mikróba téve sűrűre főztem. Kicsit hagytam kihűlni, majd a kinyomott almát (nem kell megdinsztelni) összekevertem a fahéjjal és a pudinggal és a mazsolával. Megkóstoltam, ha szükséges még lehet bele tenni egy kis citromlevet, cukrot fahéjat.
A megkelt tésztát, téglalap alakúra nyújtottam, ráhelyeztem az almás tölteléket, majd a lent található fázisfotó alapján megformáztam. Tojással lekentem, és ollóval egy kicsit megcsipkedtem.
Amíg a sütő bemelegedett 180 fokra, addig kelni hagytam, majd 20-25 perc alatt készre sütöttem. Ha nagyon pirulna, itt is érdemes egy fóliával letakarni.



Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése