Kép

Kép

Kategóriák

2013. március 24., vasárnap

BRASSÓI-AHOGY ÉN KÉSZÍTEM






Virágvasárnap van, és a családom kérésére brassói aprópecsenyét készítettem.
Az étel eredetéről sok vita folyik, hol és ki készítette először, a lényeg, hogy egy rendkívül ízletes, finom eledel. Rengeteg variációval találkozhatunk, én jó fokhagymásan, és tarjából készítem.
Íme a recept, ahogy én készítem:

Hozzávalók:


  • 25-30 dkg füstölt szalonna
  • kicsi mangalica vagy liba zsír
  • 2 fej hagyma
  • 7 gerezd fokhagyma
  • 80 dkg tarja
  • só, bors, pirospaprika, egy kis erős Pista
  • cukorborsó
  • 1,5 kg burgonya


Előkészítés:

A szalonnát  apró kockákra vágom, a hagymát szintén felaprítom, a húst felszeletelem, majd vékony csíkokra vágom, a krumplit szintén felkockázom.


Elkészítés:

  1. Egy lábasba, kicsi mangalica zsírra rádobom a felkockázott szalonnát és kicsit megpirítom, majd hozzáadom a hagymát és pár percig együtt sütöm, míg a hagyma üvegessé nem válik.
  2. Hozzáadom a húst, amit fehéredésig pirítok, majd takarékra véve, megvárva míg a hús "levet" enged, fűszerezem borssal, pirospaprikával, fokhagymával és egy kis erős Pistával. Sózni még nem sózom ekkor. Fedő alatt kb. 20-25 percig sütöm, közben vízzel pótolva az elfőtt levet. 
  3. Közben a krumplit előfőzöm (nem muszáj, de én így szoktam). Amikor még roppanós leszűröm, majd egy serpenyőbe mangalicazsíron, szép pirosra sütöm. Papírtörlővel bélelt tálba szedem felhasználásig.
  4. A húsra ránézve, amikor már majdnem puha, hozzáteszem a cukorborsót (ízlés szerint), felöntöm annyi vízzel, hogy épp ellepje, sózom, hozzáteszem a fokhagyma másik felét, és fedő alatt sütöm még 8-10 percig. Ha a cukorborsó is puha, akkor a fedőt levéve, sűrűn kevergetve,kis szaftot hagyva, hagyom elpárologni a felesleges vizet. Közben megkóstolva ízesítem még ha szükséges.
Én nem keverem össze a pirított burgonyával, hanem frissen és melegen egymás mellett tálalom a tányéron.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése