Kép

Kép

Kategóriák

2013. március 27., szerda

BESAMELES CSŐBEN SÜLT HAL, ZÖLDBORSÓS RIZZSEL




Ma egy isteni finom hal receptet hoztam, ami garantálom, annak is ízleni fog, aki amúgy nem szereti a halat!
Magam is így vagyok vele, ritkán eszem, tudom nem jól teszem, de ebben a formában elkészítve, bármikor szívesen ülök le egy tányér mellé falatozni.

Hozzávalók: 
  • 1 kg bármilyen halfilé
  • reszelt sajt
  • 5 dkg vaj
  • 3 ek. liszt
  • 4-5 deci tej
  • só, bors, szerecsendió
  • kevés vaj a jénai kikenéséhez
  • kevés zsemlemorzs vagy zabkorpa
  • 1 csésze rizs
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • zöldborsó
Elkészítés:

A halszeleteket kiolvasztjuk, papírtörlővel leitatjuk róla a vizet, sózzuk, borsozzuk, majd mindkét oldalát, kevés olajon, picit elősütjük. Kivajazunk egy kisebb jénait, megszórjuk kevés morzsával vagy zabpehellyel, és ráfektetjük a halszeleteket. Elkészítjük a besamel mártást. A vajat felolvasztjuk, rászórjuk a 3 evőkanál lisztet, majd egy világos rántást készítünk. Kézi habverővel folyamatosan keverve, hozzáadjuk a tejet, és krémes állagúra főzzük. Sózzuk, borsozzuk, reszelhetünk bele egy kis szerecsendiót. A mártást ráöntjük a halra, majd jól megszórjuk reszelt sajttal. 200 fokra előmelegített sütőbe tesszük és pirosra sütjük.
Ez az adag 3 személyre szól, ha többen vagyunk, akkor, duplázom az itt leírt adagokat és úgy szoktam elkészíteni, hogy miután leraktam egy sor halat, arra ráöntöttem a besamel felét, majd megint hal, a besamel másik fele, és úgy rá a reszelt sajt. 

A rizst kevés olajon pár percig pirítjuk, majd felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel. Sózzuk, beledobjuk a megpucolt, egészben hagyott vöröshagymát és készre pároljuk. A zöldborsót kevés sós vízben, szintén megpároljuk. Lehet egyben is készíteni, ekkor a borsó, a rizzsel együtt készül el. Én most külön csináltam...
Ha kész a rizs és a borsó is puha, óvatosan összekeverjük.



Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése