Kép

Kép

Kategóriák

2013. szeptember 1., vasárnap

ALMÁS KRÉMES


Valami finom gyümölcsös, ám mégis krémes süteménnyel szerettem volna köszönteni Szeptember első napját és egyben a vasárnapot is..... Ebben az időben igazán elhalmoz a természet minket, hiszen érik a szőlő, őszibarack, szilva, alma és még sorolhatnám! Elővettem hát a receptes füzetemet és nagy lelkesedéssel kezdtem el keresni benne az ízlelőbimbóimnak megfelelőt...... Hamar rá is leltem, ám szerencsétlenségemre valami oknál fogva a recept teljesen elmosódott.... :( Igaz, ez egy roppant egyszerű és nem is mai sütemény, nem okozott volna gondot fejből megsütni, hiszen nem először tettem volna így, de úgy gondoltam körülnézek egyik kedvenc bloggerinámnál Juditnál és meg is találtam az isteni almás krémes receptjét. Apró módosítással az almakrémnél, meg is sütöttem. Elég rég volt már, mikor Limaránál megláttam az almáspite töltelékének másfajta elkészítési módját, azóta így készítem, mert sokkal finomabb, krémesebb lesz. Most is így tettem, azzal a kivétellel, hogy az almát megpároltam, hiszen a már megsült lapok közé lesz behelyezve a krém. Közben elértem Anyumat is, akitől megkérdeztem az Ő receptjét, így mondhatni kisebb eltérésekkel, de három receptből született meg egy negyedik, amit bárkinek szívesen merek ajánlani! Sajnos a fotómasinám épp lemerült, így kölcsöngéppel fotóztam. Nem a megszokott minőségűek, de a sütemény isteni! Hát akkor lássuk:

Hozzávalók a tésztához:
  • 400 gramm liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 200 gramm vaj
  • 150 gramm porcukor
  • 1 csipet só
  • 1 ek. vanília aroma
  • 2 tojás sárgája
  • 1-2 ek. tejföl, amivel a tészta összeáll
A liszthez hozzáadtam a sütőport, elkevertem vele, majd a vajjal szép egyneművé morzsoltam. Ezután tettem bele a tojások sárgáját, porcukrot, sót, vanília aromát és annyi tejfölt, amennyivel összeállíthatóvá vált. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam hogy a vaj ne olvadjon meg, és gombóccá formálva, folpackba csomagolva betettem a hűtőbe míg a krémeket elkészítettem.

Almás krém:
  • 1,5 kg alma
  • citromlé
  • 1 csomag vaníliás puding
  • 2 ek. cukor + 2 ek cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • őrölt fahéj
Az almákat meghámoztam, lereszeltem, majd a levét kinyomtam. 3 dl félretettem ebben elkevertem a vaníliás pudingot és a cukrot, majd a mikróban sűrűre főztem. A levéből kinyomott almára citromlevet csurgattam, majd majd 2 ek. cukorral és a vaníliával megpároltam. Ha almáspitét készítek, akkor nem dinsztelem meg az almát, hiszen megsül a süteménnyel, de itt a lapokat külön sütjük, így krémesebb lesz párolva. Szóval az alma levéből sűrűre főtt pudingot és a dinsztelt almát összekevertem, ízesítettem őrölt fahéjjal és félretettem hűlni.

Vaníliás krém:
  • 2 egész tojás
  • 2 ek. cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 ek. liszt
  • 3 dl tej
A tojásokat a cukorral, vaníliával és a liszttel alaposan kikevertem, majd apránként hozzáadtam a tejet is. Állandó kevergetés mellett, sűrű, szép sima krémet főztem belőle. Hagyjuk teljesen kihűlni.
  • 150 gramm vaj
  • 100 gramm porcukor
A vajat a porcukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a kihűlt főzött krémhez és sima, fényes egynemű krémmé varázsoltam a robotgép segítségével. Készen van mindkét krém, elővehetjük a tésztát a hűtőből.

Három egyenlő darabra osztva, tepsi hátán, 180 fokon megsütjük a lapokat. Vigyázzunk, ne süssük túl! Akkor jó, ha már érezni az illatát és kezd a teteje "pirulni". Ekkor még lágynak, puhának tűnhet, de így lesz jó. Az én tepsim 46 x 20 cm-es.
Amikor a lapok kihűltek, megtöltöttem a krémekkel. Az alsó lapra került az almás, erre a középső lap, majd a vaníliás krém és lezártam az utolsó lappal. Egy éjszakára hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek és a lapok megpuhuljanak. Másnap porcukorral meghintve tálaltam.....



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése