Kép

Kép

Kategóriák

2013. szeptember 7., szombat

KÓKUSZOS-MEGGYES TEKERCS


A kókusztekercs mindig nagy sláger...akár tekercsben, akár golyóban, sosem marad! Most tekercsben készítettem és bár én mindig teszek bele meggyet, ezt az ötletet a Web Cukrászda oldalán láttam meg, Jung Istvánné ötlete eredetileg! Nagyon mutatós az amúgy is isteni sütemény.... Kicsit módosítottam rajta mivel én házi rumos meggyel készítettem, és annak "levét" belecsempésztem a tésztájába....


Hozzávalók a tésztához:
  • 500 gramm darált háztartási keksz
  • 4 ek. holland kakaópor
  • 200 gramm porcukor
  • 1 adag feketekávé (4-5 ek)
  • kb. 0,5 dcl rumos meggylé
  • annyi tej amivel szépen összeáll a tészta
Krém:
  • 300 gramm vaj
  • 200 gramm porcukor
  • 100 gramm kókuszreszelék
  • rumos meggy a közepébe
A tésztát összeállítottam, majd 2/3 - 1/3-ad arányban elfeleztem. a 2/3-dos részt még 3 felé vágtam, majd gömbölyítettem. A vajat a porcukorral habosra kevertem, majd a kókuszreszeléket is hozzáadtam. 2 folpack között kinyújtottam az első kisebb darab tésztát, megkentem a krémmel, közepére rumos meggyet halmoztam, majd feltekertem. A másik két kisebb darabbal ugyanígy jártam el....


Mikor elkészült mind a három tekercs, jöhet a legnagyobb gombóc..... ezt is kinyújtottam akkorára, hogy a három tekercsünket átérje..... méreteket azért nem írok, mert minden attól függ mekkorára nyújtjuk a lapokat. Az alsó harmadát a tésztának megkentem a krémmel, majd ráfektettem 2 tekercset. Közepüket kitöltöttem krémmel, majd a harmadik tekercset a tetejükre helyeztem. Az oldalát is megkentem a kókuszos vajas krémmel, kitöltve a hézagokat is, majd egy ügyes mozdulattal, a folpack segítségével beborítottam a háromszöget. Olyan lett mint egy elnyújtott piramis.... Megszórtam kívül is kókuszreszelékkel, majd betettem a fagyasztóba, nem tévedés, 1-2 órára! Utána szépen szeletelhetővé válik, és csak annyit vegyünk ki, amennyi elfogy.... a többinek jó helye van odabent! ;)


Jó étvágyat! 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése