Kép

Kép

Kategóriák

2013. szeptember 14., szombat

OROSZKRÉM TORTA (laktózmentes)



Oroszkrém tortát sütöttem drága férjem szülinapjára! Ez a saját verzióm, laktózmentes és mint látszik is rajta, kívülről nem sima tejszínhabbal lett bevonva. Isteni finom lett és ha még a cukrot is lecseréljük édesítőre, akkor büntetlen örömökben lehet részünk! ;)
A piskóta korongokat egyenként sütöttem meg, így nem kellett bajlódnom a három felé vágással és hamarabb is készen voltak. A tortaformám 26 cm-es.

Hozzávalók 1 piskóta koronghoz: (ebből 3 kell)
  • 3 tojás
  • 2 ek. rétesliszt
  • 1 ek. étkezési keményítő
  • 3 ek. porcukor
  • pár csepp citromlé
A tojásokat szétválasztottam, majd a sárgájához és a fehérjéhez is adtam 1,5-1,5 ek. porcukrot. A tojások sárgáját a cukorral "fehéredésig" vertem, majd a fehérjékhez hozzáadva a citromlevet, szintén jó keményre vertem a robotgéppel. A végén a kettőt összekevertem, majd egy fakanál segítségével belekevertem a keményítős lisztet is, amit úgy szitáltam bele a felvert tojáshabba. 180 fokon tűpróbáig sütöttem. Nyitogatni nem szabad a sütőajtót mert összeesik. A piskóta igazi titka a levegő, ami belekerül ahogyan felverjük a tojásokat. Sütőpor nem kell bele, enélkül is szép magas lesz! Na ezt még 2x megismételtem, és kész is volt a 3 piskótakorong.......

Krém:
1,5 x-es adagot készítettem, mert 6 tojásból kevés lett volna, igaz így marad a krémből egy kevés, de elfogyott! :)
  • 9 tojás
  • 300 gramm porcukor
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai
  • 4,5 dl laktózmentes tej
  • 1,5 csomag (6 lap zselatin)
  • 500 ml cukrászhab
  • ízlés szerint rumba áztatott mazsola vagy kandírozott gyümölcs
A tojásokat, cukrot, tejet és vaníliát egy fém edénybe tettem, majd gőz felett állandóan kevergetve addig főztem, míg be nem sűrűsödött. A 6 lap zselatint 5 perce hideg vízbe áztattam, majd a még meleg (nem forró) krémhez kevertem. Kihűtöttem és a már hideg krémhez adtam hozzá a fél liter keményre vert cukrászhabot. 
A csatos tortaformám alját kibéleltem sütőpapírral, belehelyeztem az első piskótakorongot, megkentem krémmel, megszórtam kandírozott gyümölcsökkel, erre rátettem a következő piskóta korongot, ismét krém, gyümölcsök majd az utolsó piskóta. Ennek a tetejét is bevontam krémmel és betettem a hűtőbe pár órára. Mikor már kellően megdermedt a krém, egy kés segítségével "körbevágtam" a tortát és lecsatoltam a forma oldalát. A sütőpapír és a tortaforma alá nyúltam egy lapáttal és óvatosan átemeltem a süteményt a tálcára. Innentől mindenki kedve szerint díszítheti a maradék krémmel, gyümölcsökkel, bonbonnal vagy amivel szeretnénk......

És itt az ünnepelt:


A tortából egy szelet:


Jó étvágyat! 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése