Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 26., péntek

TŰZDELT PADLIZSÁNLEGYEZŐ FOKHAGYMÁS OLAJBAN



Nyár van és nagyon meleg....Ilyenkor én inkább a könnyű ételek mellett teszem le a voksom, és azok közül is a friss, nyáron termő zöldségek jutnak főszerephez. Mert mikor együk őket, ha nem akkor amikor érnek? Bár padlizsán az év bármely szakaszában be lehet szerezni, épp ezért akár önmagában, akár köretként is lehet fogyasztani ezt az ízes, könnyen elkészíthető ételt. Először a sokszínűsége ragadt magával, igazán jó volt ránézni a képre amit Edinánál láttam majd a receptre itt bukkantam rá. Aki szereti a törökparadicsomot, annak garantáltan ízleni fog!

Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 érett padlizsán
  • bacon szeletek
  • mozarella vagy füstölt sajt 
  • paradicsom
  • 4 gerezd fokhagyma
  • bors olaj


A padlizsánokat 1,5-2 cm-ént hosszában a csumájáig bevágtam vigyázva arra ,hogy ne essen szét, mert a csuma fogja össze! Alaposan besóztam a szeletek között és egy órát hagytam hogy levet eresszen. Ezután bő vízzel alaposan lemostam nehogy keserű maradjon. Amíg a padlizsán állt a sóban, addig előkészítettem a "töltelékét". A sajtot, paradicsomot szeletekre vágtam, a fokhagymát belenyomtam egy kevés olajba. A törökparadicsomot újra megsóztam, borsoztam, majd mindegyik legyezőjére tettem egy szelet bacont, sajtot, paradicsomkarikákat és a végén alaposan megkentem a fokhagymás olajjal. Olajjal vékonyan kikent jénaiba fektettem őket és 180 fokon kb. 50-60 percig sütöttem. Az utolsó pár percben grill fokozaton kicsit rá pirítottam. Én nem fedtem le semmivel sülés közben, mert levet ereszt és az jó ha elsül alóla. Isteni illatok lengték be a házat, és a füstös íz is nagyon jól passzol a padlizsánhoz! Melegen ajánlom!




Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése