Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 9., kedd

RIBIZLIDZSEM



Akkor jöjjön a második felvonás.... Minket nem zavarnak sem a magok sem a ribiszke héja a dzsemben, ezért ezt nem passzíroztam. Benne maradt minden ami jó és egészséges! 



Tehát így kezdtem:

5 kg ribizlit alaposan megtisztítottam a rossz szemektől, majd leszemeztem. 2/3 része piros, 1/3-ad része fehér ribizliből készült. 3-4 váltóvízzel átmostam majd hozzáöntöttem 4 csomag Dr. Oetker Dzsemfix Extrát és 2 kg kristálycukrot. Feltettem főni és amikor levet eresztett beleturmixoltam. Nem kell nagyon, mi szeretjük ha vannak benne egész szemek is. Mivel nekünk a vaníliás-rumos ízesítés nagyon bejött így maradtunk ennél. 2 vaníliarúd magjait és héját valamint ízlés szerint rumot tettem bele. 3 percig főztem forrástól számítva állandóan kevergetve, majd egy fél percig erős tűzön, úgy hogy lobogjon.  A vanília héját kivettem, majd üvegekbe töltöttem, fejre állítottam és száraz dunsztban hagytam kihűlni. Ennek elkészítettem a diétás verzióját is, amit nyírfacukorral főztem be arányosítva a dzsemfixet és a gyümölcs arányát.



Jó étvágyat! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése