Kép

Kép

Kategóriák

2013. november 16., szombat

BARACKLEKVÁROS BUKTA


Almás táskát szerettem volna sütni ma, de férjem leszavazta, mondván hogy ő buktát enne...... Én viszont már odakészítettem a tésztarácsozóm, így hogy mindkettőnk kedvére legyen, rácsos bukta sült! :)
Megmondom őszintén, a kelt tészta alapanyagait nem szoktam méricskélni, csak ha a blogra kerül, de ma ezt is elfelejtettem, mivel siettem véradásra és addig el kellett készülnie az ebédnek.....Úgyhogy ma egy kicsit más lesz a recept, de követhető! :)


Hozzávalók:
  • 2 bögre tej (2x3dl)
  • 5 dkg friss élesztő
  • 1 tojás + 1 tojás a kenéshez
  • 8-10 dkg vaj
  • 2 ek cukor
  • 1 kk só
  • kb. 1 kg liszt (ebből kb. 20 dkg rétesliszt, a többi finomliszt)
  • baracklekvár
A tejet megmelegítettem és kb fél bögrébe tettem 1 ek cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt. A többi tejet dagasztótálba öntöttem, hozzáadtam a tojást, a puha vajat, cukrot, sót, majd a liszteket és a végén a felfutott élesztőt. Alaposan kidagasztottam, szép, rugalmas, hólyagos, lágy tésztát kell kapjunk. Amikor már elvált az edény falától, körbeliszteztem, majd hagytam jó duplájára kelni. Lisztezett deszkára borítottam és 32 téglalap alakba vágtam. Minden téglalapnak kicsit megnyújtottam a tetejét csepp formájúra, mivel a tésztarácsozó után a tésztát szét kell húzni, hogy szép rácsokat kapjunk. Körülbelül az felső 1/3-át rácsoztam be, majd az alsó felének közepére tettem a lekvárt és feltekertem. Sütőpapíros tepsibe helyeztem őket kb. fél centi távolságra egymástól, tetejüket megkentem felvert tojással és 175 fokos sütőben pirosra sütöttem a rácsos buktákat.




Jó étvágyat hozzá! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése