Kép

Kép

Kategóriák

2014. július 12., szombat

Húzott, házi rétes


Hozzávalók a tésztához:
  • 250 g finomliszt
  • 250 g rétesliszt
  • 1 tojás
  • 1 diónyi zsír
  • 1 kk só
  • 2,5 dl meleg, de nem forró víz
  • 1 kk ecet
Töltelék nálam most:

  • 3 üveg magozott meggy
  • zsemlemorzsa vagy búzadara
  • kristálycukor
  • őrölt fahéj
A liszteket összeszitáltam, majd közepébe mélyedést készítettem. Ide ütöttem a tojást, a zsírt és a sót. Összemorzsoltam a két kezemmel, majd a meleg vízbe belekevertem az ecetet és lassan adagolva a liszthez adtam. Nekem kellett a 2,5 dl, de ez lisztfüggő... Lágy tésztát kell kapnunk, ami az elején elég ragadós, de 15-20 perc alapos dagasztás és asztalhoz csapkodás után, szép fényes, rugalmas és hólyagos tésztává válik.
Ekkor kétfelé vettem, lisztezett deszkára helyeztem és alaposan bekentem a gombócokat olvasztott zsírral. Két edénnyel letakarva pihentettem. Nálam ez egy óra volt, de lehet kevesebb is, azért 30 perc ajánlott. Ez idő alatt a gombócok kicsit megterülnek. 
Az asztalunkat letakarjuk egy abrosszal, meghintjük liszttel, majd mint a pizzát ahogy szoktuk, elkezdjük nyújtani.... 


Ezután ráhelyezzük az asztalra, és kézfejünkkel, alulról elkezdjük húzni. Szépen, lassan nem sietve, belülről kifelé haladva. Hártya vékonyságúra húzkodjuk! A lelógó, vastagabb széleit levágjuk, vagy letekerjük, kinek hogy egyszerűbb. Pár percig hagyjuk szikkadni, de ne sokáig, mert hamar szárad, majd meglocsoljuk olvasztott zsírral, megszórjuk búzadarával vagy házi zsemlemorzsával, rápakoljuk a kimagozott meggyet, megszórjuk kristálycukorral és őrölt fahéjjal. két végén kicsit ráhajtjuk a tésztát, majd az abrosz segítségével, lazán feltekerjük. Csinálhatjuk egy tekeréssel is és úgy is, hogy középen megállunk, majd a másik oldalról is középre tekerjük. Tepsi méretűre daraboljuk, majd tetejüket olvasztott zsírral lekenve, a 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Mikor már szép piros kivesszük, tetejét porcukrozzuk, majd jóízűen elfogyasztjuk! 

Én a tepsibe sütőpapírt tettem.


Jó étvágyat!