Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 31., szerda

MAGOS-TÚRÓS RUDACSKÁK



Nagyon szeretem a könnyen elkészíthető, időben is gyors finom sós süteményeket. Nálunk nagy kedvenc a sajtostallér, Anyukámnak még van egy nagyon klassz sütője azt szoktam kölcsönkérni tőle. A hátránya, hogy ott kell mellette állni, és az egész lakást befüstöli..... Na ezzel a finomsággal nem lesz ilyen gond! Viszont istenien omlós, ropogós és fantasztikus ízvilágú sós rudacskákat kapunk, amit ajánlatos mindjárt  dupla adagban elkészíteni! Régóta vágytam erre a receptre, ( van több is, de egyik sem volt az igazi) mikor Liliannál rábukkantam! Ezúton is köszönöm neki, örök kedvenc lesz nálunk! Mivel nemsokára elutazunk, így egy ideig nem leszek, de ígérem hozok recepteket és képeket is. Utazásunk is hozzájárult hogy elkészítettem, hiszen könnyen magunkkal tudjuk vinni ezt a csemegét!

Hozzávalók:
  • 250 gramm túró
  • 250 gramm vaj
  • 300 gramm liszt
  • 1 egész tojás
  • fél csomag sütőpor
  • 1,5 tk só
Tetejére:
  • 1 tojás
  • ízlés szerint magok
  • füstölt sajt


Egy tálba kimértem a lisztet, belekevertem a sütőport, a sót, hozzáreszeltem a vajat és pár mozdulattal összekeverem. Ezután adom hozzá a tojást és a túrót. Gyors mozdulatokkal összegyúrom, ne sokáig tartson, mert a kezünk melegétől felolvad a vaj, majd folpackba csomagolva beteszem a hűtőbe. Minimum egy óra kell neki, de az a legjobb ha egy éjszakát pihen. Lisztezett felületen kb. 0,5 cm vastagra kinyújtom, tetejét megkenem tojással, megszórom reszelt füstölt sajttal és magkeverékkel. Derelyevágóval csíkokra vágtam és egy sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket, majd betettem a 200 fokra előmelegített sütőbe. Ebből az adagból két gáztepsi méretű adag lesz, ezért érdemes mindjárt duplázni és a felét frissen kisütni! Garantáltan nem marad másnapra! 



Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése