Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 16., kedd

CSOKITORTA SÜTÉS NÉLKÜL


Szülinapi köszöntőre vitte a kisebbik lányom ezt a tortát, ami Aledánál nagyon megtetszett. Isteni habkönnyű krémje van, és még  sütni sem kell. Hamar összeállítható, ami egy fárasztó munkanap után nagy előnye, így mindeni elégedett volt! Az ünnepelt és az ünneplők visszajelzése  alapján isteni finom sütemény! 

Érdemes a krém főzős részével kezdeni, így míg az hűl, tudunk dolgozni a kekszalappal. 

Hozzávalók egy 18 cm átmérőjű formához:

Torta alap hozzávalói:
  • 140 gramm darált keksz
  • 65 gramm vaj
  • 65 gramm dió
  • 35 gramm porcukor
  • 1 púpos ek. Holland kakaópor
  • annyi kávé, amivel összeáll a tészta
A diót apróra vágtam és szárazon megpirítottam, így isteni aromát adott az alapnak. Egy tálban összekevertem a darált kekszet, porcukrot, kakaóport vajat és a diót, majd annyi főzött kávét adtam hozzá, hogy egy jól alakítható masszát kapjak. A tortaforma aljára szilikonos sütőpapírt tettem, majd a masszát egyenletesen belenyomkodtam. 


Hozzávalók a krémhez:
  • 150 gramm 70%-os étcsoki
  • 1 csomag tejszín ízű pudingpor
  • 4 dl tej
  • 5 ek. cukor
  • 4 dl tejszín
  • 8 gramm zselatin fix
A pudingporból 4 dl tejjel és 5 evőkanál cukorral pudingot főzünk, majd kihűtjük. A tejszínből 1,5 dl-t felforralunk és beletördeljük az étcsokit. Addig kavarjuk, míg teljesen elolvad benne és egy egynemű krémet kapunk, majd ezt is kihűtjük. ( Ha ezzel a mozzanattal kezdtünk, akkor amíg a krémek hűlnek, nekiállhatunk a torta alapjának. Nagyon így sem kell sietnünk.) A maradék 2,5 dl tejszínt elkezdjük lassú fordulaton verni, majd amikor már kezd habosodni, beletesszük  a zselatint és egyre emelve a fordulatszámot, jó keményre verjük. Fontos hogy a tejszín hideg legyen, különben nem lehet felverni. Én be szoktam tenni kb. 15 percre a fagyasztóba felhasználás előtt. A kemény tejszínből pár kanállal teszünk a kihűlt pudinghoz amivel fellazítjuk, majd a többi tejszínnel is összekeverjük. Ez lesz az alap krém, ezt osztjuk három felé. Az első marad fehéren, a másodikba teszünk 1-2 kanálnyit a csokis krémből, a harmadikhoz pedig hozzákeverjük a maradék csokis krémet. A kekszalapra simítjuk a legsötétebbet, erre a világosabb majd utolsónak a fehér krémet. Reszelt csokival, csokipasztillákkal, kakaóporral díszítjük és egy éjszakát a hűtőben pihentetjük. 


Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése