Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 5., péntek

CUKORMENTES RIBIZLIS TÚRÓTORTA a "FŐ AZ EGÉSZSÉG" JEGYÉBEN


Ennek a receptnek a legfontosabb mondanivalója, hogy lehetőségeinkhez mérten próbáljunk meg minél egészségesebben étkezni! Hajdú István Lászlótól kaptam meg a stafétabotot, mely az egészség jegyében zajlik. Korunk népbetegsége a cukorprobléma, ám ez nem jelenti azt, hogy aki cukorbeteg, az nem ehet finomakat. Megoldás mindenre van, kicsi átalakítással és odafigyeléssel belefér még egy desszert is..... 
A stafétabotot Rigó Katalinnak adom tovább, aki isteni finoman süt-főz! :)



Mostanában nem sok időm volt itt lenni, de hát a nyár eleje épp elég munkát ad egy háziasszonynak. Meggyet, borsót, ribiszkét tettem el dzsemnek és szörpnek, a borsó pedig a fagyasztóba került. Mindegyikről fogok hozni fotókat és recepteket, most van egy szusszanásnyi időm.... Tegnap este készült el ez torta a ribiszkelekvár elrakása után, gondoltam nem lehet kihagyni, ha már a kezeim között van a friss gyümölcs! 
Az én tortaformám 26 cm-es

Hozzávalók a piskótához:
  • 45 gramm finomliszt
  • 45 gramm DiaWellness süteménylisz
  • 80 gramm nyírfacukor
  • 10 gramm Holland kakaópor
  • fél csomag sütőpor
  • 3 tojás
A sütőt előmelegítem 180 fokra, a kapcsos tortaformának az aljába sütőpapírt vágok így kezdünk!
A tojásokat szétválasztom, majd a fehérjét elkezdem verni. Mikor más kezd kemény lenni, apránként hozzáadom a nyírfacukrot és kemény fényes habot verek belőle. Ekkor adom hozzá a tojások sárgáját egyenként, amivel tovább verem. A liszteket összekeverem a kakaóval és a sütőporral, majd alaposan de óvatos mozdulatokkal, egy fakanál segítségével belekeverem a tojásos habba. Belesimítjuk a tortaformába és betoljuk a sütőbe. Tűpróbáig sütjük, majd rácsra téve a papírt lehúzva róla kihűtjük.

Hozzávalók a túrókrémhez:
  • 300 gramm túró
  • 200 gramm nyírfacukor porrá őrőlve (ha másfajta édesítőt használunk, figyelembe kell venni annak az édesítő erejét)
  • 1 rúd vanília kikapart magjai
  • 1 citrom leve
  • 500 ml tejszín
  • 1 csomag Dr. Oetker Zselatin Fix (20 gramm)
  • 2 ek. cukormentes ribizlizselé
  • ribizliszemek 
  • tortazselé
Az áttört túróhoz adom a citrom levét a nyírfacukrot és a vanília magocskákat, majd az egészet robotgéppel simává keverem. Egy másik edénybe felverem a tejszínhabot, először pár percig lassú fokozaton, majd egyre gyorsabbon. Mikor kezd sűrűsödni, hozzáadom a Zselatin Fixet és kemény habot verek belőle. Óvatosan, kisebb adagokban egy fakanál segítségével hozzáadom a túros krémhez. Egy jó masszív sűrű krémet kapunk. Na, és én itt rontottam el.....ugyanis ketté vettem a krémet és az egyik felébe belekevertem 2 ek. cukormentes ribizlizselét... az íze fantasztikus, de hígabb lett ez a krém mint a sima túrós. Nem folyik szét, ám szeletelésnél nem olyan szép mint az alatta levő fehér. Úgyhogy legközelebb külön keverem be a krémet és kicsit több zselatint teszek a lekváros részébe, vagy el is hagyom és szép egyöntetű fehér túrókrém lesz benne. Nos ezt mindenki ízlésére bízom! Szóval ott tartottam, hogy kész a krém és a piskóta is, össze kell állítani. A tortaforma aljába ismét vágtam a sütőpapírból, majd visszatettem bele a piskótát. Rácsatoltam az oldalát és beborítottam a túrókrémmel. Nálam két színű volt, alulra került a fehér, ennek tetejére a ribiszkelekvárral ízesített. Jó sűrűn beborítottam ribizliszemekkel, majd a tetejét behúztam tortazselével. Visszatettem a hűtőbe egy éjszakára, tetejét még lehet díszíteni és másnap fogyasztható! 




Tehát a szabályok ennek jegyében:

. Ha megkaptad a felkérést, tölts fel egy olyan ételt a blogodra vagy honlapodra - a mozgalom logójával együtt - ami egészséges vagy a megszokottnál egészségesebb módon készítettél el.

2. Az egyetlen kikötés a recepttel kapcsolatban az, hogy megfeleljen a "Fő az egészség" mozgalom szempontjainak.

3. A recept mellett tanácsokat adhatsz egészséges elkészítési módokról vagy írhatsz alapanyagokról is.

4. A felkérést 
add tovább egy-két bloggernek  akikt erről értesítesz kommentben vagy e-mail-ben.



Jó étvágyat hozzá! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése