Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 10., szerda

CSÍKOS KALÁCSKOSZORÚ



Nagyon sokszor sütök kelt tésztákat, mert az egész család szereti. Azonkívül egy jó keltnek bármilyen formát adhatunk, csak a képzeletünk szab határt. Valamelyik nap Mohánál láttam meg ezt a csíkos kalácsot, és nagyon birizgálta a fantáziámat a joghurt benne. Kenyereknél előszeretettel használom, mert jó könnyű lesz a tészta, de kelteknél inkább tejszínt adtam hozzá eddig. Mivel nem szégyen tanulni, és az okos egész életében ezt teszi, hát kipróbáltam....... és nem bántam meg! Isteni a tésztája, könnyű vele dolgozni, csak a módszeren változtattam egy kicsit. Azt is csupán azért, mert nem ti hogy vagytok vele, de nagyon nem szeretem a tésztába utólag belegyúrni a kakaót! Ezért én feleztem az adagokat és a kakaós részt a dagasztóra bíztam, míg vele párhuzamosan én is dolgoztam a fehér tésztán, hogy egyszerre legyünk készen. 

Hozzávalók a barna tésztához:
  • 200 gramm finomliszt mínusz 2 evőkanál
  • 100 gramm rétesliszt
  • 70 gramm porcukor
  • 1 dl joghurt
  • 1 egész tojás
  • 25 gramm puha vaj
  • csipet aszkorbinsav
  • csipet só
  • 1 ek csokis meggy aroma
  • 2 ek. tej
  • 1/4 élesztő
  • 2 ek. holland kakaópor
Hozzávalók a fehér tésztához:
  • 200 gramm finomliszt
  • 100 gramm rétesliszt
  • 70 gramm porcukor
  • 1 dl joghurt
  • 1 egész tojás
  • 25 gramm puha vaj
  • csipet aszkorbinsav
  • csipet só
  • 1 ek. vanília aroma
  • 2 ek. tej
  • 1/4 élesztő

A hozzávalókból egy lágyabb tésztát dagasztok, majd duplájára kelesztem. Mivel a géppel párhuzamosan dolgozom, így kb egyszerre leszünk készen, így azonos idejük lesz kelni is. Mikor duplájára kelt, mindegyik tésztát ketté veszem. Először a fehérből nyújtottam ki egy 30 x 50 centis téglalapot, majd a barnából. A kettőt egymásra helyeztem, a fehér volt alul, és feltekertem. Ugyanezt megismételtem a másik két gombóccal is, majd mindkét rudat megnyújtogattam egy kicsit. Összetekertem, koszorút formáltam belőle és a 26 cm átmérőjű, kapcsos tortaformába tettem aminek az aljára sütőpapírt tettem. Hagytam kelni míg a sütő 180 fokra melegedett, de félidőben egy pengével bevágtam az íveket. A végén kevés vízzel elkevert tojássárgával lekentem és gőzösített sütőben készre sütöttem. Ha nagyon pirulna a teteje, dobjunk rá egy sütőpapírt így nem fog megégni. A sütési idő 40-45 perc, de ez sütőtől is függ. Rácson hagyjuk kihűlni! Biztosan nem utoljára készítettem el, mert isteni finom lett! 



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése