Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 9., kedd

RIBIZLIZSELÉ VANÍLIÁVAL ÉS RUMMAL


Számomra az egyik legízletesebb lekvár a ribizli. Kellemesen fanyar, pikáns ízű, ami bármilyen süteményre ráteszi a koronát! Szüleimnek köszönhetően, akik nagy-nagy szeretettel dolgoznak a kertjükben, bőven lett idén is. Készül belőle bor, zselé, dzsem és természetesen sütemény is! :)
Elsőnek a zselét készítettem el, megbolondítva egy kis vaníliával és rummal..... A vaníliamagocskák gusztusosan csillognak ebben a rubinvörös csodában...

Ahogy én készítem:

2,5 kg piros ribizlit átválogattam, a rossz szemeket leszedtem a fürtökről, majd szárastól 3-4 váltóvízben alaposan átmostam. Beletettem egy fazékba, és forrásig melegítettem, ezalatt levet eresztett. Alaposan át passzíroztam egy ritka szövésű szitán és a léhez adtam 1,20 kg befőzőcukrot. Megmondom őszintén, a passzírozás volt a legmacerásabb, de bőven megérte!  Beletettem 1 vanília kikapart magjait, héját és durván 1,5 dl rumot, majd forrástól számítva 10 percig főztem. Üvegekbe töltöttem, 5 percre fejre állítottam őket, majd száraz dunsztban hagytam kihűlni.



Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése