Kép

Kép

Kategóriák

2014. január 11., szombat

CITROMOS ÁLOM TORTA szénhidrát csökkentett és laktózmentes



Ez a torta Édesanyám születésnapjára készült.... Imádja a pikáns, citromos ízt, így nem volt kérdéses miben gondolkodjak. Hogy egészséges legyen, szénhidrát csökkentett lett, és mivel nagyobbik lányom laktózérzékeny, így arra is figyelni kellett. Végül is elkészült, így mindenki kedvére fogyaszthatta, és meg kell mondjam isteni finom könnyű sütemény sikeredett!

Hozzávalók a piskótához: 
  • 3 tojás
  • 1 ek. rételiszt
  • 1 ek. Dw zero6 liszt
  • 1 ek. étkezési keményítő
  • 3 ek Dw 0 kcal cukorhelyettesítő porrá őrölve
  • 1,5 ek. mákszem
  • pár csepp citromlé
Ez az adag egy piskótalap, ezt sütjük meg 2x! A tortaformám 26 cm-es.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéhez adtam pár csepp citromlevet, másfél kanál porrá őrölt cukorhelyettesítőt és először lassú fokozaton elkezdtem habbá verni. Mikor már jó buborékos volt kapcsoltam magasabb fokozatra és kemény fényes habot vertem belőle. Az a lényeg, hogy minél több levegő kerüljön bele, így lesz szép magas és könnyű piskótánk! A tojások sárgájához hozzáadtam a maradék "cukrot" majd addig kevertem míg egészen világossá vált. Hozzáadtam a felvert fehérjéhez és laza félkörös mozdulatokkal nagyjából össze vegyítettem. Beleszitáltam a liszteket és a keményítőt is, beletettem 1,5 ek mákot és a megszokott félkörös mozdulattal egynemű masszává dolgoztam. Ha így teszünk, nem törik össze a hab és még több levegőt juttatunk a tésztába. A tortaforma aljába zsírpapírt vágtam, oldalát kivajaztam. a tésztát beleöntöttem, jól megütögettem a kezemmel az alját, hogy szépen belesimuljon, majd tűpróbáig sütöttem. Míg sült az első lap, addig előkészítettem a következőt, majd ugyanígy megsütöttem.


Hozzávalók a krémhez:
  • 600 gramm laktózmentes tejföl (4 kis doboz)
  • 500 ml Hulala
  • 150 gramm porrá őrölt cukorhelyettesítő ( kóstolni )
  • 1 vaníliarúd magjai
  • 2 nagy citrom leve húsával együtt 1,5-2 dl ( kóstolni )
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csomag Horváth Rozis zselatin (20g) + kb. 0,5 dl víz

A tejfölt elkevertem a "cukorral", a vanília magjaival és a citrom levével, amiben benne volt a húsa is és a reszelt héjával. A Hulalát kemény habbá vertem. A zselatinra öntöttem a vizet, majd mikróban felforrósítottam. Adtam hozzá egy keveset a tejfölös masszából, majd belekevertem a többibe. Ezután óvatosan hozzákevertem a felvert Hulalát is. Nem kell megijedni hogy a tejfölös massza folyékony, mire belekerül a zselatin és a Hulala gyönyörűen összefogja azonnal a krémet! Ha valakinek nem elég édes, akkor még édesítheti, ezért írtam hogy kóstolni kell. Mi úgy szeretjük ha nagyon citromos és kevésbé édes. Istenien pikáns, könnyű krémet kapunk!

Akkor kezdhetjük összeállítani a tortát. Lehet venni tortaalátétet, ez egy kemény kartonlap, aminek a teteje általában fényes. Nekem van itthon egy kör alakú fa pizza lapom, erre teszem a kartont, rá az első piskótalapot, majd e köré a tortaforma lecsatolható karikáját. Marad közte hézag, de ez nekünk tökéletes, hiszem egyből a torta oldalára is kerül a krémből. Szóval az első piskótalapra halmozunk a krém majdnem feléből és kitöltjük a rést is. Szépen elsimítjuk majd rátesszük a következő lapot is. Egy kevés krémet tegyünk félre a díszítéshez, a többit halmozzuk a piskótalapra, szintén kitöltve a réseket is. Nekem ezzel tele lett a tortaforma. Szépen elsimítottam a tetejét, majd betettem a hűtőbe pár órára dermedni..... Addig elkészítettem a díszeket.

Hozzávaló:
  • Dr. Oetker tortabevonó ( zacskós, csak forró vízbe kell állítani )
  • 1 zacskó
  • sütőpapír
  • Mandulaszeletek a torta oldalára (elhagyható)
Forró vízbe állítottam a csokit, majd mikor felolvadt, átöntöttem egy zacskóba. Összegumiztam a száját és hagytam egy percig hűlni. Majd egy apró lukat vágva rá a sütőpapírra formákat rajzoltam vele. Azért szeretem ezt a tortabevonót, mert szinte azonnal megszilárdul és semmi nem kell hozzá. Igaz kicsit drágább, de csokidíszekhez ez a legjobb. Mikor telerajzoltam a papírt kitettem hűvösre. A maradék csoki visszaszilárdul, el ehet tenni, később felhasználható! 
Egy kés segítségével elválasztottam a tortaformától a tortát, majd lecsatolva leemeltem róla. Körbesimítottam a szélét hogy szép egyenletes legyem a krém mindenhol, körbetapasztgattam mandulaszeletekkel, majd díszítettem krémrózsákkal és lime szeletekkel. Mindegyik krémpöttybe tettem egy csokidíszt és el is készült! Ezután a tortatartóra lehet tenni egy díszpapírt (én elfelejtettem) és egy széles lapáttal a karton alá nyúlva átemeltem a süteményt. 

Az ünnepelt:


És egy szelet torta, amit futva tudtam csak fotózni:


Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése