Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 17., szerda

MEDVEHAGYMA OLAJBAN ELTÉVE




Az előbbiekben már említettem hogy kaptam egy jó nagy táska medvehagymát...... Mivel nagyon szeretjük, így olajban eltéve egész évben élvezhetjük fantasztikus aromáját. A jokaja.hu-n találtam egy szimpatikus eltevési módszert, így ezt alkalmaztam.

Elkészítése:

A medvehagyma leveleket átválogatjuk, alaposan megmossuk és ollóval vagy késsel felaprítjuk. Botmixerrel pépesítettem úgy, hogy egy jó marék aprított levelet alaposan megöntöztem napraforgó olajjal. Addig ismételtem míg az összes hagymalevél el nem fogyott....... Sajnos elfelejtettem lemérni a levél súlyát, de összesen 3/4 liter olajat adtam az összes levélhez, és a végeredmény súlya  2 kiló 24 deka lett......
Kisebb üvegekbe töltöttem, és hűvös hely híján, a fagyasztóban helyeztem el őket. Mivel az olaj nem fagy kőkeményre, így kisebb adagokat is ki tudunk venni belőle.
El lehet tenni olajban felaprítva is, nem muszáj pépesíteni, ha valaki mégis így szeretné eltenni, annak a botmixer helyett jó alternatíva lehet a húsdaráló is.
Jó étvágyat!